ساندویچ پانل دیواری –  مقاوم در برابر حرارت، رطوبت و زلزله

مقدمه

یکی از فاکتورهایی که در صنعت ساختمان‌سازی و ساخت سایر اماکن نقش مهمی ایفا می‌کند، عایق‌بندی می‌باشد. ثابت نگه داشتن دمای محیط جزو اصلی‌ترین مسائلی است که هنگام ساخت اماکن باید به آن توجه کرد. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی، روش‌هایی نوین جایگزین روش‌های قدیمی شده و دیگر کسی از عایق‌های قدیمی جهت حفظ دمای محیط استفاده نمی‌کند. استفاده از ساندویچ پانل دیواری جهت عایق‌کاری دیوار یکی از این روش‌های نوینی است که مزایای زیادی داشته و در بسیاری از مشاغل صنعتی از آن استفاده می‌شود. پانل‌های دیواری انواع مختلفی دارند که در ادامه هم به مزایا و هم به کاربرد انواع این پانل‌ها اشاره می‌کنیم.

انواع ساندویچ پانل دیواری

پانل‌های دیواری دارای انواع مختلفی هستند که پرکاربردترین آن پانل‌های دیواری ساده می‌باشند. این پانل‌ها در طرح‌های ساده و کاربردی طراحی می‌شوند و مناسب برای تمام پوشش‌های دیواری هستند. یکی دیگر از انواع پانل‌ها، پانل‌های قفل‌دار است و کاربرد فراوانی در ساخت مکان‌های صنعتی دارد. از دیگر نمونه‌های پانل‌های دیواری پرکاربرد می‌توان به پانل دیواری پیچ‌مخفی و پانل دیواری نر و ماده اشاره کرد. هر کدام از این مدل‌ها کاربردهای مختلفی داشته و بهتر است برای عایق‌کاری دیواره‌های محیط از نمونه‌های مناسب استفاده کرد.

کاربرد ساندویچ پانل دیواری

پانل‌های ساندویچی دیواری در بسیاری از مکان‌ها استفاده می‌شود که می‌توان به دیوار اتاق عمل، دیوار ساختمان صنعتی، دیوار سردخانه، دیوار سوله و انبار، دیوار کانتینر و کانکس‌های ثابت و متحرک اشاره کرد. این مکان‌ها به دلیل آنکه در برابر دمای بیرونی محیط مقاوم باشند، از عایق‌کاری‌های مستحکم استفاده کرده و اجازه ورود سرما را به محیط داخلی نمی‌دهند. پانل‌های ساندویچی به دلیل کاربرد و مزایای منحصربفرد خود توانسته‌اند بهترین گزینه برای عایق‌کاری این مکان‌ها باشند. در برخی از کشورها برای دریافت استانداردهای لازم باید از عایق‌های ساندویچی استفاده کرد. این امر به خوبی اهمیت و کیفیت این پانل‌ها را نشان می‌دهد.

مزایای پانل‌های ساندویچی دیواری

این پانل‌ها علاوه‌بر اینکه عایق حرارت و رطوبت هستند، عایق مناسبی دربرابر صوت نیز بوده و مقاومت بالایی در برابر زلزله دارند. از دیگر مزایای این پانل‌ها می‌توان به هزینه مناسب، قابلیت جابجایی، مقاوم در برابر زنگ‌زدگی، تنوع رنگ، مقاوم در برابر حشرات موذی، قابل شستشو، وزن سبک، بالابردن طول عمر سازه‌ها، سهلوت در نصب و غیره اشاره کرد. این پانل‌ها بهترین گزینه برای سوله‌های موقت هستند؛ چراکه در هر زمان می‌توان آن‌ها را به راحتی جدا و جابجا کرد و برای استفاده مجدد بکار برد. این مزیت منحصربفرد پانل‌های ساندویچی باعث افزایش محبوبیت آن در بین سازندگان و پیمانکاران شده است.

جمع‌بندی

در این مطلب از وبلاگ پویا برش شما را با مزایا و کاربردهای ساندویچ پانل دیواری آشنا کردیم. این پانل‌ها به دلیل مقاومت بالا در برابر دما و زلزله کاربرد زیادی داشته و بسیاری از پیمانکاران از آن به عنوان بهترین گزینه برای عایق‌کاری استفاده می‌کنند. اگر به دنبال بهترین پانل‌های عایقی هستید، پانل‌های ساندویچی نمونه مناسبی برای انتخاب به شمار می‌آیند. این پانل‌ها دارای انواع مختلفی هستند که بهتر است آن‌ها را متناسب با کاربردی که دارند تهیه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای