کناف چیست و چه کاربردهایی دارد ؟ – پاسخ تمامی سوالات شما

مقدمه

تا چند سال قبل، پیش از آنکه پانل‌های سقفی روانه بازار شوند، پیمانکاران مجبور بودند برای زیباکردن سقف و محیط از رابیتس استفاده کنند. رابیتس از طریق میلگرد و یک توری فلزی به سقف جوش داده می‌شود و بر روی آن گچ‌بری انجام می‌شود. این کار بسیار زمان‌بر و پرهزینه بود تا زمانی که کناف و پانل سقفی جایگزین آن شد. شاید بپرسید که کناف چیست و چه کاربردهایی دارد؟ برای دریافت پاسخ این سوال، تا انتهای این مطلب از وبلاگ پویا برش همراه ما باشید.

کناف چیست

کناف چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

کناف نوعی پانل گچی با روکش‌های کاغذی است که از آن به عنوان سقف‌ کاذب آماده استفاده می‌شود. کناف توسط یک خانواه آلمانی برای ساخت خانه‌های کوچک اختراع شد و به مرور زمان به دلیل کاربرد و مزایای منحصربفرد آن به تمام نقاط جهان صادر شد. این پنل‌ها در طرح‌های مختلف برای ایجاد سقف کاذب کاربرد دارد.

کناف به دلیل آنکه وزن کمی دارد، بهترین گزینه برای ساخت سازه‌های ضعیف نظیر کیوسک، ساختمان‌های کوچک، کلبه‌های چوبی و موارد مشابه می‌باشد. کناف به دلیل آنکه یک سازه آماده است، بسیاری از مخارج نظیر هزینه گچ‌کاری، هزینه جوش دادن میلگرد به سقف، رابیتس، رنگامیزی، نیروی انسانی کار و غیره را کاهش داده است. همچنین از کناف در ساخت انواع دیوارها و نماهای خارجی، دیوارهای جداکننده، بازسازی نما و سایر کاربردهایی از این دست استفاده می‌کنند.

کناف چیست

انواع کناف

حال که فهمیدید کناف چیست ، در این بخش از مطلب انواع کناف را به شما معرفی خواهیم کرد. کناف‌ها از لحاظ ضخامت و ابعاد داری انواع مختلفی هستند که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. در ادامه به چند مدل آن اشاره می‌کنیم.

پانل‌های با ضخامت 18 میلی‌متری و پانل 15 میلی‌متری

پانل‌های با ضخامت 18 میلی‌متری و 15 میلی‌متری دو نوع متداول از کناف می‌باشند. از پانل‌های 15 میلی‌متری برای مقاوم‌سازی دیوارها استفاده می‌شود. از پانل 18 میلی‌متری نیز برای سازه‌هایی استفاده می‌شود که در معرض برخورد اشیا هستند. این پانل‌ها مقاومت دیواره‌ها را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهند.

پانل‌های با ضخامت 6 میلی‌متری و 5.12 میلی‌متری

از پانل‌های 6 میلی‌متری برای سقف‌هایی استفاده می‌شود که دارای قوس تندی بوده و به صورت منحنی هستند. پانل‌های با ضخامت 5.12 میلی‌متری نیز بیشتر برای سقف‌های کاذب و دکوراتیو استفاده می‌شوند. بهتر است قبل از خرید کناف از مشاوران و افراد باتجربه کمک بگیرید تا شما را در خرید بهترین نوع کناف کمک کنند.

مزایای استفاده از کناف

در این مطلب پاسخ شما به سوال کناف چیست و چه کاربردهایی دارد را دادیم. اکنون بهتر است کمی با مزایای این پانل گچی منحصربفرد آشنا شوید. از مهمترین مزایای کناف می‌توان به هزینه ارزان، وزن کم، از پیش آماده، رنگ‌بندی متنوع، قابل انعطاف، قابل برش، رنگ‌پذیری بالا، مقاومت بالا در برابر آتش‌سوزی و غیره اشاره کرد.

سخن پایانی

از زمانی که کناف وارد بازارهای بین‌المللی شد، تحولی عظیم در صنعت ساخت و ساز ایجاد کرد و به کاهش قابل ملاحظه هزینه‌ها منجر شد. امیدواریم که با مطالعه این مطلب، آشنایی مقدماتی با کناف و کاربردهای آن پیدا کرده باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای