ساندویچ پانل سقفی – بهترین گزینه خرید برای عایق‌کاری محیط‌های بزرگ

مقدمه

در گذشته برای ساخت سقف و دیوار سازه‌ها از بلوک‌ها و تیغه‌های آجری استفاده می‌شد؛ به گونه‌ای که برای حفاظت از نفوذ آب، دما، صدا و غیره باید چندین مرحله عایق‌کاری توسط بلوک‌های سیمانی انجام می‌شد. اما؛ امروزه با عرضه انواع پانل‌ها در بازار نظیر ساندویچ پانل سقفی و دیواری، پیمانکاران و مهندسین ساختمان از ویژگی‌های این پانل‌ها نهایت بهره را برده و با نصب آن‌ها در دیواره‌ها و بدنه ساختمان‌ها به استحکام و کیفیت این سازه‌ها افزوده‌اند. این پانل‌ها دارای مزایای منحصربفردی هستند که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی چیست؟

پانل‌های سقفی دارای سه لایه عایق‌ هستند که یک لایه در وسط و دو لایه ورق نازک که آن را از دو طرف احاطه کرده‌اند. این پانل‌ها کاربرد زیادی دارند که بیشترین موارد مصرف از آن‌ها در صنعت ساختمان‌سازی می‌باشد. پانل‌های سقفی مقاومت بالایی در برابر دما، رطوبت، وزش باد و غیره دارند که این امر موجب افزایش استحکام سقف و بدنه ساختمان می‌شود. ضخامت پنل‌های سقفی معمولا از 4 سانتی‌متر آغاز و تا 10 سانتی‌متر متغیر است. معمولا از سایزهای 8 سانتی‌متر به بالا برای ساخت انواع سردخانه‌های صنعتی و دامی استفاده می‌شود.  طول این پنل‌ها نیز بین 2 الی 12 سانتی‌متر بوده و در عرض‌های 1 الی 8 سانتی‌متری عرضه می‌شوند.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل سقفی

پانل‌های سقفی به دلیل مزایای زیادی که دارند در بسیاری از صنایع بویژه ساختمان‌سازی به کار می‌روند. یکی از مزایایی که این پانل‌ها دارند، مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی است. بسیاری از پانل‌های قدیمی به دلیل اینکه از آهن و سایر فلزات نامقاوم ساخته می‌شدند ظرف چند سال دچار زنگ‌زدگی می‌شدند. از دیگر مزایای پانل‌های ساندویچی می‌توان به مقاوم بودن در برابر حشرات، مقاوم در برابر زلزله، کیفیت بالا، قیمت ارزان، نصب آسان، قابلیت تعویض، استحکام بالا و غیره اشاره کرد که هر کدام از این مزایا باعث شده است تا این پنل‌ها جزو پرمصرف‌ترین سازه‌های سقفی قرار گیرند.

ساندویچ پانل سقفی

توصیه‌های قبل از خرید

قبل از خرید ساندویچ پانل سقفی حتما از یک مشاور باتجربه کمک بگیرید تا شما را در تهیه این پانل‌ها راهنمایی کند. اما، اگر قصد دارید به تنهایی برای خرید اقدام کنید حتما از عایق‌کاری و کیفیت ورق‌های آن اطمینان حاصل کنید. یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید باید به آن توجه کرد، متناسب بودن ارتفاع پیچ و سازه است؛ به گونه‌ای که پیچ‌ها باید دارای واشر باشند و به خوبی در پانل‌ها چفت شوند. توجه به نوع پانل و فاصله آن با تکیه‌گاه بسیار مهم بوده و به ازای هر متر مربع پانل باید از یک پیچ گالوانیزه هنگام نصب استفاده کرد.

سخن پایانی

در این مطلب شما را با ساندویچ پانل سقفی آشنا کرده و مزایای آن را به شما معرفی کردیم. این پانل‌ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر تغییرات آب و هوایی دارند، بهترین گزینه برای خرید بوده و بهتر است آن‌ها را جایگزین پانل‌های قدیمی کرد. این پانل‌ها علاوه‌بر کارایی و مزایایی که دارند بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ نیز هستند. به عنوان سازنده یا تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی هم می‌توانید روی خدمات حرفه‌ای مجموعه پویابرش حساب کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای